Regulamin Organizacyjny

Regulamin organizacyjny Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Suwałkach

Postanowienia ogólne

§1

Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Suwałkach zwany dalej Ośrodkiem działa na podstawie przepisów ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2023 r. poz. 1394), zarządzenia Nr 67/98 Wojewody Suwalskiego z dnia 26 maja 1998 r. w sprawie utworzenia Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Suwałkach oraz § 7 Statutu WORD w Suwałkach stanowiącego załącznik do uchwały Nr LX/897/2023 Sejmiku Województwa Podlaskiego z dnia 18 grudnia 2023 r. w sprawie nadania Statutu WORD
w Suwałkach.

§2

  1. Ośrodek jest samorządową wojewódzką osobą prawną.
  2. Siedzibą Ośrodka jest miasto Suwałki, ul. Waryńskiego 24.
  3. Nadzór nad Ośrodkiem sprawuje Zarząd Województwa Podlaskiego.

§3

Ośrodek realizuje zadania wynikające z przepisów ustawy z dnia 20 czerwca  1997 r. Prawo o ruchu drogowym oraz innych ustaw   i przepisów wykonawczych.

 

Organizacja Ośrodka

§4

  1. Działalnością Ośrodka kieruje Dyrektor.
  2. Dyrektor jest powoływany i odwoływany przez Zarząd Województwa Podlaskiego.
  3. Dyrektor działa zgodnie z przepisami prawa, samodzielnie podejmuje decyzje dotyczące Ośrodka, reprezentuje go na zewnątrz i ponosi odpowiedzialność za jego funkcjonowanie.
  4. Podczas nieobecności Dyrektora działalnością Ośrodka kieruje pracownik upoważniony przez Dyrektora na dany okres nieobecności w zakresie udzielonych pełnomocnictw.

§5

W skład Ośrodka wchodzą następujące Wydziały i stanowiska pracy:

  1. Wydział Finansowy - WF
  2. Wydział Egzaminowania - WE
  3. Wydział Administracyjny i Szkoleń - WAS
  4. Samodzielne stanowiska pracy:

1/ Asystent Dyrektora - AD

2/ Radca Prawny –RP

3/ Główny specjalista ds. systemów  informatycznych, ASI

4/ Inspektor ds. ochrony danych osobowych

5/ Główny specjalista ds. BRD

§6

Do wyłącznych kompetencji Dyrektora Ośrodka należy:

1/opracowywanie i wdrażanie strategii i planów działalności merytorycznej i ekonomicznej,

2/wprowadzanie struktury organizacji wewnętrznej Ośrodka, regulaminów pracy, wynagradzania, premiowania oraz innych zarządzeń wewnętrznych, określających zasady funkcjonowania Ośrodka,

3/zatrudnianie i zwalnianie pracowników oraz podejmowanie wszelkich czynności wynikających ze stosunków pracy wobec pracowników Ośrodka,

4/podpisywanie pism wychodzących na zewnątrz dotyczących spraw finansowych oraz innych niezastrzeżonych do kompetencji pracowników,

5/sprawowanie nadzoru nad działalnością komórek organizacyjnych oraz samodzielnymi stanowiskami pracy,

6/nadzorowanie właściwego wykonywania wniosków i zaleceń kontroli zewnętrznej i wewnętrznej,

7/podczas nieobecności Dyrektora jego kompetencje przechodzą na pracownika wyznaczonego przez Dyrektora na dany okres nieobecności w zakresie udzielonych pełnomocnictw.

Zakres działania stanowisk i wydziałów Ośrodka:

§7

Zadania wspólne pracowników WORD:

1/przygotowywanie koncepcji i projektów planów działań merytorycznych oraz organizacyjnych i zapewnienie realizacji zadań stanowiska pracy wydziału zatwierdzonych przez Dyrekcję,

2/zapewnienie należytej ochrony i wykorzystania składników majątku Ośrodka powierzonych podległej komórce organizacyjnej,

3/zapewnienie terminowego i prawidłowego oraz rzetelnego opracowywania sprawozdań i materiałów informacyjnych,

4/dbanie o efektywne wykorzystanie środków finansowych przeznaczonych na realizację zadań,

5/reprezentowanie Ośrodka na zewnątrz w zakresie powierzonym przez Dyrektora,

6/prowadzenie bieżących i okresowych kontroli wewnętrznych wobec podległych pracowników,

7/prowadzenie systemu monitorowania przedsięwzięć prowadzonych dla poprawy BRD,

8/dbanie o estetykę i porządek w  pomieszczeniach  Ośrodka,

9/przestrzeganie dyscypliny pracy, przepisów BHP i ppoż., tajemnicy służbowej oraz  dbanie o dobre imię  i prestiż Ośrodka.

§8

Zakres działania Głównego Księgowego:

1/kierowanie Wydziałem Finansowym,

2/kontrolowanie legalności, rzetelności i prawidłowości wykorzystania środków finansowych, dokonywanych operacji finansowych i dokumentów dotyczących wykonywania operacji gospodarczych i finansowych, gotówkowych i bezgotówkowych,

3/prowadzenie rachunkowości Ośrodka,

4/nadzorowania sporządzanej sprawozdawczości finansowej,

5/opracowywanie i sporządzanie instrukcji obiegu dokumentacji finansowej Ośrodka oraz aktów wykonawczych,

6/przedstawianie Dyrektorowi Ośrodka projektów zmian w planach finansowych mających uzasadnienie merytoryczne i ekonomiczne, zgodnie  z obowiązującymi przepisami prawa,

7/dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,

8/nadzór i kontrola pracy podległych pracowników,

9/prowadzenie i sporządzanie zapisów księgowych wg programów komputerowych i niezwłoczne wykonywanie ich aktualizacji

10/sporządzanie i rozliczanie wynagrodzeń oraz innych świadczeń pracowniczych, przy użyciu systemu informatycznego, zgodnie
z obowiązującymi przepisami,

11/prowadzenie dokumentacji dotyczącej gospodarki materiałowej i dokonywanie rozliczeń,

12/sporządzanie dokumentacji ZUS związanej z rozliczaniem dokumentacji pracowników,

13/bieżące wykonywanie kopii bezpieczeństwa i archiwizowanie danych w sposób zapewniający ich prawidłowe odtworzenie i wykorzystanie,

14/nadzór nad zamówieniami publicznymi,

15/sporządzanie analiz finansowych Ośrodka oraz zgłaszanie zagrożeń związanych z realizacją planu finansowego i wniosków wynikających z wyżej wymienionych analiz,

16/bieżąca znajomość przepisów prawnych związanych ze stanowiskiem pracy,

17/kontrolowanie i nadzorowanie pracy osoby odpowiedzialnej za prowadzenie rozliczeń gotówkowych,

18/analizowanie opłacalności przedsięwzięć z zakresu szkolenia, dzierżaw, wypożyczania sprzętu,

19/koordynacja prac związanych z planowaniem i ustalaniem planów finansowych,

20/przedstawianie opinii, wniosków i propozycji w sprawie awansowania, nagradzania i karania pracowników,

21/przestrzeganie dyscypliny pracy, przepisów BHP i ppoż., tajemnicy służbowej oraz  dbanie o dobre imię  i prestiż Ośrodka,

22/wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.

§9

Do zadań Kierownika Wydziału Administracyjnego i Szkoleń należy:

1/ kierowanie Wydziałem Administracyjnym i Szkoleń,

2/ bieżąca znajomość przepisów prawnych związanych ze stanowiskiem pracy,

3/ ścisła współpraca z koordynatorem i egzaminatorami w zakresie angażowania egzaminatorów w poszczególne szkolenia i kursy organizowane przez WORD w Suwałkach,

4/ przedkładanie Dyrektorowi planu szkoleń i planowanych efektów ekonomicznych Wydziału Szkoleń raz na kwartał,

5/ przydzielanie poszczególnych szkoleń pracownikom podległym
i rozliczanie ich z efektów ekonomicznych,

6/ zgłaszanie potrzeb z zakresu niezbędnego wyposażenia sal wykładowych w pomoce naukowe związane z prowadzeniem szkoleń,

7/ pozyskiwanie nowych szkoleń, marketing, współpraca z zakładami, rozmowy, wyjazdy,

8/ nadzór nad zadaniami z zakresu BRD,

9/ nadzór nad szkoleniami,

10/ prowadzenie zleconych szkoleń,

11/ promocja i reklamowanie WORD Suwałki,

12/ nadzór nad obsługą techniczną w zakresie przeprowadzanych egzaminów państwowych na prawo jazdy,

13/ nadzór nad rozliczeniami gospodarki paliwowej,

14/ nadzór nad zamówieniami publicznymi,

15/ nadzór nad estetyką, porządkiem i dozorem obiektów oraz sprzętu Ośrodka,

16/ dokumentowanie swoich działań,

17/ przestrzeganie dyscypliny pracy, przepisów BHP i ppoż., tajemnicy służbowej oraz  dbanie o dobre imię  i prestiż Ośrodka,

18/ wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.

§10

Zadania Wydziału Finansowego:

1/prowadzenie spraw kadrowych pracowników Ośrodka, a w szczególności:

a/prowadzenie akt osobowych pracowników, zgodnie z obowiązującymi przepisami,

b/prowadzenie dokumentacji dotyczącej zatrudniania i rozwiązywania   stosunków pracy, awansowania, czasu pracy pracowników, itp.,

c/prowadzenie rozliczeń z pracownikami (delegacje służbowe, zaliczki, rozliczenia gotówkowe),

d/prowadzenie ewidencji urlopów, sporządzanie planów urlopów,

2/prowadzenie ewidencji wyposażenia Ośrodka,

3/prowadzenie archiwum zakładowego,

4/przygotowywanie umów wynikających z  prowadzonej działalności Ośrodka,

5/prowadzenie rozliczeń z ZUS i organami podatkowymi, zgodnie z obowiązującymi przepisami,

6/obsługa kasowa Ośrodka,

7/przestrzeganie dyscypliny pracy, przepisów BHP i ppoż., tajemnicy służbowej oraz  dbanie o dobre imię  i prestiż Ośrodka,

8/wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.

§11

Zadania Wydziału Egzaminowania:

- organizowanie i przeprowadzanie egzaminów państwowych na wszystkie kategorie praw jazdy oraz egzaminów sprawdzających zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Wydziałem Egzaminowania kieruje Egzaminator Nadzorujący.

I. Do zadań Egzaminatora Nadzorującego należy:

1/kierowanie Wydziałem Egzaminowania,

2/kontrolowanie i nadzorowanie pracy podległych egzaminatorów i pracowników w biurze obsługi klienta w zakresie prawidłowości i rzetelności wykonywanych obowiązków, w zakresie organizacji i przeprowadzania egzaminów państwowych na prawo jazdy oraz pracowników technicznych ds. dozoru i obsługi placu egzaminacyjnego przygotowujących pojazdy i place egzaminacyjne do przeprowadzania egzaminów państwowych,

3/przeprowadzanie bieżących i okresowych kontroli wewnętrznych wobec podległych pracowników Wydziału oraz dokonywanie analiz wyników egzaminów w odniesieniu do egzaminatorów, jednostek szkolących kandydatów na kierowców i ich instruktorów (OSK),

4/rozpatrywanie skarg i zastrzeżeń osób przystępujących do egzaminów państwowych na prawo jazdy w zakresie przeprowadzanych egzaminów oraz prowadzenie dokumentacji w tym zakresie,

5/przedkładanie comiesięcznej szczegółowej informacji dotyczącej przeprowadzonych egzaminów w poszczególnych kategoriach przez Egzaminatorów,

6/ścisła współpraca z Wydziałem Administracyjnym i Szkoleń w zakresie potrzeb wynikających z przepisów dotyczących przeprowadzania egzaminów państwowych na prawo jazdy i prowadzenia szkoleń przez egzaminatorów,

7/przygotowywanie szkoleń dla ośrodków szkolenia kierowców (OSK) współpracujących z WORD,

8/bieżąca znajomość przepisów prawnych związanych ze stanowiskiem pracy,

9/dokonywanie analiz wyników Ośrodków Szkolenia Kierowców z egzaminów państwowych na prawo jazdy i przekazywanie właściwym starostwom powiatowym i właścicielom OSK,

10/przedstawianie opinii, wniosków i propozycji w sprawie awansowania, nagradzania i karania pracowników,

11/przestrzeganie dyscypliny pracy, przepisów BHP i ppoż., tajemnicy służbowej oraz  dbanie o dobre imię  i prestiż Ośrodka,

12/wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrekcję.

II. Do zadań Koordynatora należy:

1/koordynowanie prac egzaminatorów, związanych z egzaminowaniem i szkoleniem,

2/bieżąca znajomość przepisów prawnych na stanowisku pracy,

3/przedkładanie Dyrektorowi propozycji dziennych planów egzaminów i egzaminatorów z uwzględnieniem ich kwalifikacji do przeprowadzania egzaminu państwowego na prawo jazdy,

4/planowanie i rozliczanie czasu pracy egzaminatorów zatrudnionych na cząstkach etatu /szkolenia i egzaminowanie/,

5/planowanie i rozliczanie czasu pracy egzaminatorów zatrudnionych na pełnych etatach /egzaminowanie i szkolenie/,

6/ścisła współpraca w zakresie rozliczania czasu pracy egzaminatorów z Wydziałem Finansowym,

7/współpraca z Wydziałem Administracyjnym i Szkoleń w zakresie przeprowadzania egzaminów na prawo jazdy oraz angażowanie egzaminatorów w przeprowadzanie i uczestnictwo w szkoleniach,

8/przedstawienie Dyrektorowi propozycji i projektów zmian w zakresie organizacji przeprowadzania egzaminów mających uzasadnienie merytoryczne i ekonomiczne przy uwzględnieniu obowiązujących przepisów prawa,

9/przestrzeganie dyscypliny pracy, przepisów BHP i ppoż., tajemnicy służbowej oraz  dbanie o dobre imię  i prestiż Ośrodka,

10/wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.

III. Do zadań stanowiska pracy - Egzaminatora należy:

1/bieżąca znajomość przepisów prawnych związanych ze stanowiskiem pracy,

2/przeprowadzanie egzaminów państwowych na prawo jazdy, zgodnie z obowiązującymi przepisami i instrukcją egzaminowania,

3/wypełnianie oraz sprawdzanie prawidłowości wpisów do akt i dokumentów osób egzaminowanych, zgodnie z obowiązującymi przepisami i zarządzeniami Dyrektora,

4/poddawanie się kontrolom wewnętrznym i zewnętrznym, prowadzonym przez jednostki i osoby uprawnione do wykonywania tych czynności,

5/poddawanie się badaniom związanym z zajmowanym stanowiskiem, zgodnie   z obowiązującymi przepisami,

6/posiadanie w czasie prowadzonych egzaminów identyfikatora i legitymacji egzaminatora oraz okazywanie ich osobom upoważnionym, w sytuacjach tego wymagających,

7/należyte wykonywanie poleceń przełożonych dotyczących zajmowanego stanowiska,

8/właściwa współpraca z innymi pracownikami w ramach powierzonych obowiązków i czynności (z pracownikami obsługi placu egzaminacyjnego)

9/składanie wniosków dotyczących usprawnienia działalności Ośrodka,

10/przestrzeganie dyscypliny pracy, przepisów BHP i ppoż., tajemnicy służbowej oraz  dbanie o dobre imię  i prestiż Ośrodka,

11/wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.

IV. Do zadań stanowiska pracy ds. obsługi klienta należy:

1/bieżąca znajomość przepisów prawnych związanych ze stanowiskiem pracy,

2/kulturalna i nienaganna obsługa klientów,

3/przyjmowanie oryginalnych dokumentów i sprawdzanie ich pod względem kompletności, poprawności i prawidłowości wypełniania oraz weryfikacja zgodności z dokumentem tożsamości,

4/bieżąca znajomość przepisów związanych z procesem egzaminacyjnym,

5/przygotowanie planów egzaminów i niezbędnej dokumentacji do przeprowadzania egzaminów,

6/ścisła współpraca z koordynatorem i egzaminatorem nadzorującym, związana   z procesem przygotowania, realizacji i zakończenia egzaminów,

7/informowanie Dyrektora, Egzaminatora Nadzorującego i pracownika zatrudnionego na stanowisku pracy ds. obsługi serwisu informatycznego o problemach wynikłych z funkcjonowania systemu informatycznego związanego z przygotowaniem, przebiegiem, zakończeniem oraz archiwizacją egzaminów,

8/właściwe zabezpieczenie dokumentów egzaminacyjnych przed dostępem osób postronnych, a także ich przechowywanie zgodnie z obowiązującymi przepisami,

9/ścisła współpraca z wydziałami komunikacji właściwych starostw powiatowych w zakresie obsługi klienta,

10/przestrzeganie dyscypliny pracy, przepisów BHP i ppoż., tajemnicy służbowej oraz  dbanie o dobre imię  i prestiż Ośrodka,

11/wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.

§12

Zadania Wydziału Administracyjnego i Szkoleń:

1/prowadzenie spraw związanych z organizacją szkoleń i kursów organizowanych przez Ośrodek,

2/opracowywanie programów szkoleń i kursów zgodnie z obowiązującymi przepisami,

3/prowadzenie spraw związanych ze szkoleniami pracowników Ośrodka,

4/prowadzenie spraw związanych z obsługą techniczną w zakresie przeprowadzanych egzaminów państwowych na prawo jazdy i organizacji szkoleń,

5/zapewnienie Ośrodkowi materiałowo - technicznych warunków pracy,

6/prowadzenie rozliczeń gospodarki paliwowej,

7/dbanie o utrzymywanie stałej sprawności technicznej i czystości pojazdów Ośrodka oraz ich zgłaszanie do ubezpieczenia,

8/prowadzenie spraw z zakresu zamówień publicznych,

9/dbanie o estetykę i porządek w  pomieszczeniach  Ośrodka,

10/bieżące utrzymywanie w czystości placów egzaminacyjnych,

11/dozór całodobowy obiektów i sprzętu Ośrodka,

12/prowadzenie spraw związanych z bezpieczeństwem ruchu drogowego oraz związanych z gminnymi centrami BRD,

13/współpraca z Wojewódzką Radą Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego oraz innymi jednostkami w zakresie organizacji szkoleń i kursów,

14/prowadzenie systemu monitorowania przedsięwzięć prowadzonych dla poprawy BRD,

15/przestrzeganie dyscypliny pracy, przepisów BHP i ppoż., tajemnicy służbowej oraz  dbanie o dobre imię  i prestiż Ośrodka,

16/wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.

§13

Zadania samodzielnego stanowiska pracy – Asystent Dyrektora:

1/prowadzenie dokumentacji biurowej Dyrektora,

2/prowadzenie terminarza Dyrektora,

3/przekazywanie dyspozycji wydawanych pracownikom przez Dyrektora,

4/prowadzenie korespondencji Ośrodka,

5/udzielanie informacji klientom Ośrodka,  

6/prowadzenie rejestrów WORD /skarg, wniosków, zarządzeń Dyrektora, wydawanych upoważnień i pełnomocnictw itp./,

7/projektowanie zmian i koordynowanie przepływu informacji pomiędzy poszczególnymi komórkami Ośrodka,

8/koordynowanie i nadzorowanie pracy w zakresie ustanowienia, wdrożenia i dostosowania systemu zarządzania jakością w firmie,

9/przestrzeganie dyscypliny pracy, przepisów BHP i ppoż., tajemnicy służbowej oraz  dbanie o dobre imię  i prestiż Ośrodka,

10/wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.

§14

Zadania Radcy Prawnego:

1/opiniowanie wewnętrznych aktów prawnych, umów i dokumentów organizacyjnych,

2/udzielanie opinii i porad prawnych oraz wyjaśnień w zakresie stosowania prawa wynikających z bieżącej działalności Ośrodka,

3/informowanie o zmianach w obowiązującym stanie prawnym w zakresie działalności Pracodawcy,

4/występowanie w charakterze pełnomocnika w postępowaniu sądowym i przed innymi organami orzekającymi,

5/wykonywanie nadzoru prawnego nad windykacją należności Ośrodka,

6/udzielanie informacji o przepisach prawnych,

7/uczestniczenie w prowadzonych przez Pracodawcę rokowaniach, których celem jest nawiązanie, zmiana lub rozwiązanie stosunku prawnego,

8/ścisła współpraca ze wszystkimi wydziałami Ośrodka,

9/przestrzeganie dyscypliny pracy, przepisów BHP i ppoż., tajemnicy służbowej oraz  dbanie o dobre imię  i prestiż Ośrodka,

10/wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.

§15

Zadania stanowiska pracy- Inspektor ds. ochrony danych osobowych:

  • informowanie administratora, podmiotu przetwarzającego oraz pracowników, którzy przetwarzają dane osobowe o obowiązkach spoczywających na nich, wynikających z RODO oraz innych przepisów dotyczących ochrony danych osobowych oraz doradzanie im w tym zakresie,
  • monitorowanie przestrzegania rozporządzenia RODO oraz innych przepisów dotyczących ochrony danych osobowych, zwiększanie świadomości pracowników na temat tych zagadnień, przeprowadzanie szkoleń personelu uczestniczącego w operacjach przetwarzania, przeprowadzanie audytów wewnętrznych,
  • współpraca z Administratorem Systemów Informatycznych w przedmiocie wdrożenia odpowiednich i skutecznych środków technicznych, jak również organizacyjnych mających zabezpieczyć dane osobowe,
  • udzielanie na żądanie zaleceń co do oceny skutków dla ochrony danych oraz monitorowanie jej wykonania,
  • odpowiadanie na kontakt ze strony osób, które przekazały swoje dane osobowe, a które są zainteresowane prawami, jakie im przysługują po wprowadzeniu RODO oraz szczegółami przetwarzania tych danych,
  • współpraca z organem nadzoru oraz występowanie jako osoba kontaktowa dla niego,
  • opracowanie, prowadzenie i aktualizowanie dokumentacji spełniającej wymogi wynikające z RODO oraz innych przepisów dotyczących ochrony danych osobowych,
  • dokumentowanie swoich działań,
  • wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.

§16

Do zadań głównego specjalisty ds. systemów informatycznych i Administratora Systemów Informatycznych należy:

1/prowadzenie serwisu lokalnej sieci komputerowej i serwera

2/aktualizowanie, konserwacja i administrowanie systemu teleinformatycznego SI WORD służącego do ewidencji i egzaminowania kandydatów na kierowców   i kierowców ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami mechanicznymi (prawo jazdy),

3/prowadzenie stałego nadzoru nad pracą sieci i programów oraz archiwizacja bazy danych systemu SI WORD,

4/przeprowadzanie bieżącej konserwacji i napraw urządzeń wchodzących w skład sieci komputerowej,

5/usuwanie nieprawidłowości w funkcjonowaniu sieci komputerowej oraz użytkowanych programów,

6/aktualizowanie użytkowanych programów,

7/współpraca z instytucjami w zakresie obsługiwanych programów i systemów komputerowych na potrzeby prowadzonej działalności podstawowej Ośrodka,

8/uczestnictwo w spotkaniach dotyczących obsługi programów  komputerowych na potrzeby działalności podstawowej,

9/aktualizowanie strony internetowej WORD Suwałki i BIP,

10/niezwłoczne informowanie Dyrektora o zaistniałych czy zauważonych nieprawidłowościach, awariach itp. w systemie  informatycznym, szczególnie związanych z przeprowadzanymi egzaminami,

11/inicjowanie usprawnień i składanie racjonalnych wniosków do  zatwierdzenia Dyrektorowi w celu usprawnienia działalności Ośrodka,

12/prowadzenie nadzoru nad monitoringiem, systemem nagłaśniającym i audiowizualnym,

13/ wykonywanie zadań Administratora Systemów Informatycznych (ASI),

14/współpraca z Inspektorem ds. Ochrony Danych Osobowych,

15/przestrzeganie dyscypliny pracy, przepisów BHP i ppoż., tajemnicy  służbowej oraz  dbanie o dobre imię  i prestiż Ośrodka,

16/wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.

§17

Do zadań głównego specjalisty ds. BRD należy:

1/ prowadzenie spraw związanych z bezpieczeństwem ruchu drogowego,

2/ współpraca z Krajową Radą BRD i Wojewódzką Radą Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego oraz innymi jednostkami w zakresie organizacji szkoleń i kursów,

3/ prowadzenie systemu monitorowania przedsięwzięć prowadzonych dla poprawy BRD,

4/współpraca z nauczycielami prowadzącymi zajęcia wychowania komunikacyjnego,

5/ prowadzenie działań związanych z promocją i wizerunkiem WORD,

6/przygotowanie i nadzór nad realizacją inwestycji związanych
z bezpieczeństwem ruchu drogowego,

7/ współpraca z innymi stanowiskami WORD w celu realizacji podejmowanych zadań.

8/ przestrzeganie dyscypliny pracy, przepisów BHP i ppoż., tajemnicy służbowej oraz dbanie o dobre imię i prestiż Ośrodka,

9/ wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.

§18

Graficzną strukturę organizacyjną Ośrodka przedstawia załącznik do niniejszego regulaminu.

§19

Szczegółowe zadania , uprawnienia i odpowiedzialność pracowników określają zakresy czynności i obowiązków dotyczące poszczególnych stanowisk pracy.

Zasady kontroli wewnętrznych.

§20

  1. Kontrole wewnętrzne zarządza Dyrektor WORD.
  2. Dyrektor Ośrodka przeprowadza kontrole we wszystkich rodzajach działalności w stosunku do wszystkich pracowników Ośrodka.
  3. Bieżącą kontrolę w odniesieniu do podległych pracowników przeprowadza się zgodnie z regulaminem kontroli wewnętrznej i regulaminem kontroli zarządczej.
  4. Kontrola obejmuje sprawdzanie prawidłowości, terminowości załatwiania spraw, badania rzeczywistego stanu rzeczowych i pieniężnych składników majątkowych, a także prawidłowości zabezpieczenia ich przed kradzieżą, uszkodzeniem i innymi szkodami.
  5. Wyniki kontroli przedkładane są niezwłocznie Dyrektorowi Ośrodka.

 

Gospodarka Finansowa Ośrodka

§21

Ośrodek prowadzi samodzielną gospodarkę finansową na zasadach określonych w ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym, rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2023 r. w sprawie szczegółowych warunków gospodarki finansowej wojewódzkiego ośrodka ruchu drogowego oraz szczególnych warunków ewidencji przychodów i kosztów związanych
z działalnością ośrodka oraz ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości.

 

Postanowienia Końcowe

§22

Zmiany w regulaminie wprowadza się w trybie przewidzianym dla nadania niniejszego regulaminu.

Metryka strony

Udostępniający: Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Suwałkach

Wytwarzający/odpowiadający: Mariusz Miłek - WORD Suwałki

Data wytworzenia: 2017-04-18

Wprowadzający: Mariusz Miłek

Data wprowadzenia: 2004-05-19

Data modyfikacji: 2024-03-05

Opublikował: Mariusz Miłek

Data publikacji: 2004-05-20