Regulamin Organizacyjny
Regulamin organizacyjny Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Suwałkach
Postanowienia ogólne
§1
Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Suwałkach zwany dalej Ośrodkiem działa na podstawie przepisów ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2023 r. poz. 1394), zarządzenia Nr 67/98 Wojewody Suwalskiego z dnia 26 maja 1998 r. w sprawie utworzenia Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Suwałkach oraz § 7 Statutu WORD w Suwałkach stanowiącego załącznik do uchwały Nr LX/897/2023 Sejmiku Województwa Podlaskiego z dnia 18 grudnia 2023 r. w sprawie nadania Statutu WORD
w Suwałkach.
§2
- Ośrodek jest samorządową wojewódzką osobą prawną.
- Siedzibą Ośrodka jest miasto Suwałki, ul. Waryńskiego 24.
- Nadzór nad Ośrodkiem sprawuje Zarząd Województwa Podlaskiego.
§3
Ośrodek realizuje zadania wynikające z przepisów ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym oraz innych ustaw i przepisów wykonawczych.
Organizacja Ośrodka
§4
- Działalnością Ośrodka kieruje Dyrektor.
- Dyrektor jest powoływany i odwoływany przez Zarząd Województwa Podlaskiego.
- Dyrektor działa zgodnie z przepisami prawa, samodzielnie podejmuje decyzje dotyczące Ośrodka, reprezentuje go na zewnątrz i ponosi odpowiedzialność za jego funkcjonowanie.
- Podczas nieobecności Dyrektora działalnością Ośrodka kieruje pracownik upoważniony przez Dyrektora na dany okres nieobecności w zakresie udzielonych pełnomocnictw.
§5
W skład Ośrodka wchodzą następujące Wydziały i stanowiska pracy:
- Wydział Finansowy - WF
- Wydział Egzaminowania - WE
- Wydział Administracyjny i Szkoleń - WAS
- Samodzielne stanowiska pracy:
1/ Asystent Dyrektora - AD
2/ Radca Prawny –RP
3/ Główny specjalista ds. systemów informatycznych, ASI
4/ Inspektor ds. ochrony danych osobowych
5/ Główny specjalista ds. BRD
§6
Do wyłącznych kompetencji Dyrektora Ośrodka należy:
1/opracowywanie i wdrażanie strategii i planów działalności merytorycznej i ekonomicznej,
2/wprowadzanie struktury organizacji wewnętrznej Ośrodka, regulaminów pracy, wynagradzania, premiowania oraz innych zarządzeń wewnętrznych, określających zasady funkcjonowania Ośrodka,
3/zatrudnianie i zwalnianie pracowników oraz podejmowanie wszelkich czynności wynikających ze stosunków pracy wobec pracowników Ośrodka,
4/podpisywanie pism wychodzących na zewnątrz dotyczących spraw finansowych oraz innych niezastrzeżonych do kompetencji pracowników,
5/sprawowanie nadzoru nad działalnością komórek organizacyjnych oraz samodzielnymi stanowiskami pracy,
6/nadzorowanie właściwego wykonywania wniosków i zaleceń kontroli zewnętrznej i wewnętrznej,
7/podczas nieobecności Dyrektora jego kompetencje przechodzą na pracownika wyznaczonego przez Dyrektora na dany okres nieobecności w zakresie udzielonych pełnomocnictw.
Zakres działania stanowisk i wydziałów Ośrodka:
§7
Zadania wspólne pracowników WORD:
1/przygotowywanie koncepcji i projektów planów działań merytorycznych oraz organizacyjnych i zapewnienie realizacji zadań stanowiska pracy wydziału zatwierdzonych przez Dyrekcję,
2/zapewnienie należytej ochrony i wykorzystania składników majątku Ośrodka powierzonych podległej komórce organizacyjnej,
3/zapewnienie terminowego i prawidłowego oraz rzetelnego opracowywania sprawozdań i materiałów informacyjnych,
4/dbanie o efektywne wykorzystanie środków finansowych przeznaczonych na realizację zadań,
5/reprezentowanie Ośrodka na zewnątrz w zakresie powierzonym przez Dyrektora,
6/prowadzenie bieżących i okresowych kontroli wewnętrznych wobec podległych pracowników,
7/prowadzenie systemu monitorowania przedsięwzięć prowadzonych dla poprawy BRD,
8/dbanie o estetykę i porządek w pomieszczeniach Ośrodka,
9/przestrzeganie dyscypliny pracy, przepisów BHP i ppoż., tajemnicy służbowej oraz dbanie o dobre imię i prestiż Ośrodka.
§8
Zakres działania Głównego Księgowego:
1/kierowanie Wydziałem Finansowym,
2/kontrolowanie legalności, rzetelności i prawidłowości wykorzystania środków finansowych, dokonywanych operacji finansowych i dokumentów dotyczących wykonywania operacji gospodarczych i finansowych, gotówkowych i bezgotówkowych,
3/prowadzenie rachunkowości Ośrodka,
4/nadzorowania sporządzanej sprawozdawczości finansowej,
5/opracowywanie i sporządzanie instrukcji obiegu dokumentacji finansowej Ośrodka oraz aktów wykonawczych,
6/przedstawianie Dyrektorowi Ośrodka projektów zmian w planach finansowych mających uzasadnienie merytoryczne i ekonomiczne, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
7/dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
8/nadzór i kontrola pracy podległych pracowników,
9/prowadzenie i sporządzanie zapisów księgowych wg programów komputerowych i niezwłoczne wykonywanie ich aktualizacji
10/sporządzanie i rozliczanie wynagrodzeń oraz innych świadczeń pracowniczych, przy użyciu systemu informatycznego, zgodnie
z obowiązującymi przepisami,
11/prowadzenie dokumentacji dotyczącej gospodarki materiałowej i dokonywanie rozliczeń,
12/sporządzanie dokumentacji ZUS związanej z rozliczaniem dokumentacji pracowników,
13/bieżące wykonywanie kopii bezpieczeństwa i archiwizowanie danych w sposób zapewniający ich prawidłowe odtworzenie i wykorzystanie,
14/nadzór nad zamówieniami publicznymi,
15/sporządzanie analiz finansowych Ośrodka oraz zgłaszanie zagrożeń związanych z realizacją planu finansowego i wniosków wynikających z wyżej wymienionych analiz,
16/bieżąca znajomość przepisów prawnych związanych ze stanowiskiem pracy,
17/kontrolowanie i nadzorowanie pracy osoby odpowiedzialnej za prowadzenie rozliczeń gotówkowych,
18/analizowanie opłacalności przedsięwzięć z zakresu szkolenia, dzierżaw, wypożyczania sprzętu,
19/koordynacja prac związanych z planowaniem i ustalaniem planów finansowych,
20/przedstawianie opinii, wniosków i propozycji w sprawie awansowania, nagradzania i karania pracowników,
21/przestrzeganie dyscypliny pracy, przepisów BHP i ppoż., tajemnicy służbowej oraz dbanie o dobre imię i prestiż Ośrodka,
22/wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
§9
Do zadań Kierownika Wydziału Administracyjnego i Szkoleń należy:
1/ kierowanie Wydziałem Administracyjnym i Szkoleń,
2/ bieżąca znajomość przepisów prawnych związanych ze stanowiskiem pracy,
3/ ścisła współpraca z koordynatorem i egzaminatorami w zakresie angażowania egzaminatorów w poszczególne szkolenia i kursy organizowane przez WORD w Suwałkach,
4/ przedkładanie Dyrektorowi planu szkoleń i planowanych efektów ekonomicznych Wydziału Szkoleń raz na kwartał,
5/ przydzielanie poszczególnych szkoleń pracownikom podległym
i rozliczanie ich z efektów ekonomicznych,
6/ zgłaszanie potrzeb z zakresu niezbędnego wyposażenia sal wykładowych w pomoce naukowe związane z prowadzeniem szkoleń,
7/ pozyskiwanie nowych szkoleń, marketing, współpraca z zakładami, rozmowy, wyjazdy,
8/ nadzór nad zadaniami z zakresu BRD,
9/ nadzór nad szkoleniami,
10/ prowadzenie zleconych szkoleń,
11/ promocja i reklamowanie WORD Suwałki,
12/ nadzór nad obsługą techniczną w zakresie przeprowadzanych egzaminów państwowych na prawo jazdy,
13/ nadzór nad rozliczeniami gospodarki paliwowej,
14/ nadzór nad zamówieniami publicznymi,
15/ nadzór nad estetyką, porządkiem i dozorem obiektów oraz sprzętu Ośrodka,
16/ dokumentowanie swoich działań,
17/ przestrzeganie dyscypliny pracy, przepisów BHP i ppoż., tajemnicy służbowej oraz dbanie o dobre imię i prestiż Ośrodka,
18/ wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
§10
Zadania Wydziału Finansowego:
1/prowadzenie spraw kadrowych pracowników Ośrodka, a w szczególności:
a/prowadzenie akt osobowych pracowników, zgodnie z obowiązującymi przepisami,
b/prowadzenie dokumentacji dotyczącej zatrudniania i rozwiązywania stosunków pracy, awansowania, czasu pracy pracowników, itp.,
c/prowadzenie rozliczeń z pracownikami (delegacje służbowe, zaliczki, rozliczenia gotówkowe),
d/prowadzenie ewidencji urlopów, sporządzanie planów urlopów,
2/prowadzenie ewidencji wyposażenia Ośrodka,
3/prowadzenie archiwum zakładowego,
4/przygotowywanie umów wynikających z prowadzonej działalności Ośrodka,
5/prowadzenie rozliczeń z ZUS i organami podatkowymi, zgodnie z obowiązującymi przepisami,
6/obsługa kasowa Ośrodka,
7/przestrzeganie dyscypliny pracy, przepisów BHP i ppoż., tajemnicy służbowej oraz dbanie o dobre imię i prestiż Ośrodka,
8/wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
§11
Zadania Wydziału Egzaminowania:
- organizowanie i przeprowadzanie egzaminów państwowych na wszystkie kategorie praw jazdy oraz egzaminów sprawdzających zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Wydziałem Egzaminowania kieruje Egzaminator Nadzorujący.
I. Do zadań Egzaminatora Nadzorującego należy:
1/kierowanie Wydziałem Egzaminowania,
2/kontrolowanie i nadzorowanie pracy podległych egzaminatorów i pracowników w biurze obsługi klienta w zakresie prawidłowości i rzetelności wykonywanych obowiązków, w zakresie organizacji i przeprowadzania egzaminów państwowych na prawo jazdy oraz pracowników technicznych ds. dozoru i obsługi placu egzaminacyjnego przygotowujących pojazdy i place egzaminacyjne do przeprowadzania egzaminów państwowych,
3/przeprowadzanie bieżących i okresowych kontroli wewnętrznych wobec podległych pracowników Wydziału oraz dokonywanie analiz wyników egzaminów w odniesieniu do egzaminatorów, jednostek szkolących kandydatów na kierowców i ich instruktorów (OSK),
4/rozpatrywanie skarg i zastrzeżeń osób przystępujących do egzaminów państwowych na prawo jazdy w zakresie przeprowadzanych egzaminów oraz prowadzenie dokumentacji w tym zakresie,
5/przedkładanie comiesięcznej szczegółowej informacji dotyczącej przeprowadzonych egzaminów w poszczególnych kategoriach przez Egzaminatorów,
6/ścisła współpraca z Wydziałem Administracyjnym i Szkoleń w zakresie potrzeb wynikających z przepisów dotyczących przeprowadzania egzaminów państwowych na prawo jazdy i prowadzenia szkoleń przez egzaminatorów,
7/przygotowywanie szkoleń dla ośrodków szkolenia kierowców (OSK) współpracujących z WORD,
8/bieżąca znajomość przepisów prawnych związanych ze stanowiskiem pracy,
9/dokonywanie analiz wyników Ośrodków Szkolenia Kierowców z egzaminów państwowych na prawo jazdy i przekazywanie właściwym starostwom powiatowym i właścicielom OSK,
10/przedstawianie opinii, wniosków i propozycji w sprawie awansowania, nagradzania i karania pracowników,
11/przestrzeganie dyscypliny pracy, przepisów BHP i ppoż., tajemnicy służbowej oraz dbanie o dobre imię i prestiż Ośrodka,
12/wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrekcję.
II. Do zadań Koordynatora należy:
1/koordynowanie prac egzaminatorów, związanych z egzaminowaniem i szkoleniem,
2/bieżąca znajomość przepisów prawnych na stanowisku pracy,
3/przedkładanie Dyrektorowi propozycji dziennych planów egzaminów i egzaminatorów z uwzględnieniem ich kwalifikacji do przeprowadzania egzaminu państwowego na prawo jazdy,
4/planowanie i rozliczanie czasu pracy egzaminatorów zatrudnionych na cząstkach etatu /szkolenia i egzaminowanie/,
5/planowanie i rozliczanie czasu pracy egzaminatorów zatrudnionych na pełnych etatach /egzaminowanie i szkolenie/,
6/ścisła współpraca w zakresie rozliczania czasu pracy egzaminatorów z Wydziałem Finansowym,
7/współpraca z Wydziałem Administracyjnym i Szkoleń w zakresie przeprowadzania egzaminów na prawo jazdy oraz angażowanie egzaminatorów w przeprowadzanie i uczestnictwo w szkoleniach,
8/przedstawienie Dyrektorowi propozycji i projektów zmian w zakresie organizacji przeprowadzania egzaminów mających uzasadnienie merytoryczne i ekonomiczne przy uwzględnieniu obowiązujących przepisów prawa,
9/przestrzeganie dyscypliny pracy, przepisów BHP i ppoż., tajemnicy służbowej oraz dbanie o dobre imię i prestiż Ośrodka,
10/wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
III. Do zadań stanowiska pracy - Egzaminatora należy:
1/bieżąca znajomość przepisów prawnych związanych ze stanowiskiem pracy,
2/przeprowadzanie egzaminów państwowych na prawo jazdy, zgodnie z obowiązującymi przepisami i instrukcją egzaminowania,
3/wypełnianie oraz sprawdzanie prawidłowości wpisów do akt i dokumentów osób egzaminowanych, zgodnie z obowiązującymi przepisami i zarządzeniami Dyrektora,
4/poddawanie się kontrolom wewnętrznym i zewnętrznym, prowadzonym przez jednostki i osoby uprawnione do wykonywania tych czynności,
5/poddawanie się badaniom związanym z zajmowanym stanowiskiem, zgodnie z obowiązującymi przepisami,
6/posiadanie w czasie prowadzonych egzaminów identyfikatora i legitymacji egzaminatora oraz okazywanie ich osobom upoważnionym, w sytuacjach tego wymagających,
7/należyte wykonywanie poleceń przełożonych dotyczących zajmowanego stanowiska,
8/właściwa współpraca z innymi pracownikami w ramach powierzonych obowiązków i czynności (z pracownikami obsługi placu egzaminacyjnego)
9/składanie wniosków dotyczących usprawnienia działalności Ośrodka,
10/przestrzeganie dyscypliny pracy, przepisów BHP i ppoż., tajemnicy służbowej oraz dbanie o dobre imię i prestiż Ośrodka,
11/wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
IV. Do zadań stanowiska pracy ds. obsługi klienta należy:
1/bieżąca znajomość przepisów prawnych związanych ze stanowiskiem pracy,
2/kulturalna i nienaganna obsługa klientów,
3/przyjmowanie oryginalnych dokumentów i sprawdzanie ich pod względem kompletności, poprawności i prawidłowości wypełniania oraz weryfikacja zgodności z dokumentem tożsamości,
4/bieżąca znajomość przepisów związanych z procesem egzaminacyjnym,
5/przygotowanie planów egzaminów i niezbędnej dokumentacji do przeprowadzania egzaminów,
6/ścisła współpraca z koordynatorem i egzaminatorem nadzorującym, związana z procesem przygotowania, realizacji i zakończenia egzaminów,
7/informowanie Dyrektora, Egzaminatora Nadzorującego i pracownika zatrudnionego na stanowisku pracy ds. obsługi serwisu informatycznego o problemach wynikłych z funkcjonowania systemu informatycznego związanego z przygotowaniem, przebiegiem, zakończeniem oraz archiwizacją egzaminów,
8/właściwe zabezpieczenie dokumentów egzaminacyjnych przed dostępem osób postronnych, a także ich przechowywanie zgodnie z obowiązującymi przepisami,
9/ścisła współpraca z wydziałami komunikacji właściwych starostw powiatowych w zakresie obsługi klienta,
10/przestrzeganie dyscypliny pracy, przepisów BHP i ppoż., tajemnicy służbowej oraz dbanie o dobre imię i prestiż Ośrodka,
11/wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
§12
Zadania Wydziału Administracyjnego i Szkoleń:
1/prowadzenie spraw związanych z organizacją szkoleń i kursów organizowanych przez Ośrodek,
2/opracowywanie programów szkoleń i kursów zgodnie z obowiązującymi przepisami,
3/prowadzenie spraw związanych ze szkoleniami pracowników Ośrodka,
4/prowadzenie spraw związanych z obsługą techniczną w zakresie przeprowadzanych egzaminów państwowych na prawo jazdy i organizacji szkoleń,
5/zapewnienie Ośrodkowi materiałowo - technicznych warunków pracy,
6/prowadzenie rozliczeń gospodarki paliwowej,
7/dbanie o utrzymywanie stałej sprawności technicznej i czystości pojazdów Ośrodka oraz ich zgłaszanie do ubezpieczenia,
8/prowadzenie spraw z zakresu zamówień publicznych,
9/dbanie o estetykę i porządek w pomieszczeniach Ośrodka,
10/bieżące utrzymywanie w czystości placów egzaminacyjnych,
11/dozór całodobowy obiektów i sprzętu Ośrodka,
12/prowadzenie spraw związanych z bezpieczeństwem ruchu drogowego oraz związanych z gminnymi centrami BRD,
13/współpraca z Wojewódzką Radą Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego oraz innymi jednostkami w zakresie organizacji szkoleń i kursów,
14/prowadzenie systemu monitorowania przedsięwzięć prowadzonych dla poprawy BRD,
15/przestrzeganie dyscypliny pracy, przepisów BHP i ppoż., tajemnicy służbowej oraz dbanie o dobre imię i prestiż Ośrodka,
16/wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
§13
Zadania samodzielnego stanowiska pracy – Asystent Dyrektora:
1/prowadzenie dokumentacji biurowej Dyrektora,
2/prowadzenie terminarza Dyrektora,
3/przekazywanie dyspozycji wydawanych pracownikom przez Dyrektora,
4/prowadzenie korespondencji Ośrodka,
5/udzielanie informacji klientom Ośrodka,
6/prowadzenie rejestrów WORD /skarg, wniosków, zarządzeń Dyrektora, wydawanych upoważnień i pełnomocnictw itp./,
7/projektowanie zmian i koordynowanie przepływu informacji pomiędzy poszczególnymi komórkami Ośrodka,
8/koordynowanie i nadzorowanie pracy w zakresie ustanowienia, wdrożenia i dostosowania systemu zarządzania jakością w firmie,
9/przestrzeganie dyscypliny pracy, przepisów BHP i ppoż., tajemnicy służbowej oraz dbanie o dobre imię i prestiż Ośrodka,
10/wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
§14
Zadania Radcy Prawnego:
1/opiniowanie wewnętrznych aktów prawnych, umów i dokumentów organizacyjnych,
2/udzielanie opinii i porad prawnych oraz wyjaśnień w zakresie stosowania prawa wynikających z bieżącej działalności Ośrodka,
3/informowanie o zmianach w obowiązującym stanie prawnym w zakresie działalności Pracodawcy,
4/występowanie w charakterze pełnomocnika w postępowaniu sądowym i przed innymi organami orzekającymi,
5/wykonywanie nadzoru prawnego nad windykacją należności Ośrodka,
6/udzielanie informacji o przepisach prawnych,
7/uczestniczenie w prowadzonych przez Pracodawcę rokowaniach, których celem jest nawiązanie, zmiana lub rozwiązanie stosunku prawnego,
8/ścisła współpraca ze wszystkimi wydziałami Ośrodka,
9/przestrzeganie dyscypliny pracy, przepisów BHP i ppoż., tajemnicy służbowej oraz dbanie o dobre imię i prestiż Ośrodka,
10/wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
§15
Zadania stanowiska pracy- Inspektor ds. ochrony danych osobowych:
- informowanie administratora, podmiotu przetwarzającego oraz pracowników, którzy przetwarzają dane osobowe o obowiązkach spoczywających na nich, wynikających z RODO oraz innych przepisów dotyczących ochrony danych osobowych oraz doradzanie im w tym zakresie,
- monitorowanie przestrzegania rozporządzenia RODO oraz innych przepisów dotyczących ochrony danych osobowych, zwiększanie świadomości pracowników na temat tych zagadnień, przeprowadzanie szkoleń personelu uczestniczącego w operacjach przetwarzania, przeprowadzanie audytów wewnętrznych,
- współpraca z Administratorem Systemów Informatycznych w przedmiocie wdrożenia odpowiednich i skutecznych środków technicznych, jak również organizacyjnych mających zabezpieczyć dane osobowe,
- udzielanie na żądanie zaleceń co do oceny skutków dla ochrony danych oraz monitorowanie jej wykonania,
- odpowiadanie na kontakt ze strony osób, które przekazały swoje dane osobowe, a które są zainteresowane prawami, jakie im przysługują po wprowadzeniu RODO oraz szczegółami przetwarzania tych danych,
- współpraca z organem nadzoru oraz występowanie jako osoba kontaktowa dla niego,
- opracowanie, prowadzenie i aktualizowanie dokumentacji spełniającej wymogi wynikające z RODO oraz innych przepisów dotyczących ochrony danych osobowych,
- dokumentowanie swoich działań,
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
§16
Do zadań głównego specjalisty ds. systemów informatycznych i Administratora Systemów Informatycznych należy:
1/prowadzenie serwisu lokalnej sieci komputerowej i serwera
2/aktualizowanie, konserwacja i administrowanie systemu teleinformatycznego SI WORD służącego do ewidencji i egzaminowania kandydatów na kierowców i kierowców ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami mechanicznymi (prawo jazdy),
3/prowadzenie stałego nadzoru nad pracą sieci i programów oraz archiwizacja bazy danych systemu SI WORD,
4/przeprowadzanie bieżącej konserwacji i napraw urządzeń wchodzących w skład sieci komputerowej,
5/usuwanie nieprawidłowości w funkcjonowaniu sieci komputerowej oraz użytkowanych programów,
6/aktualizowanie użytkowanych programów,
7/współpraca z instytucjami w zakresie obsługiwanych programów i systemów komputerowych na potrzeby prowadzonej działalności podstawowej Ośrodka,
8/uczestnictwo w spotkaniach dotyczących obsługi programów komputerowych na potrzeby działalności podstawowej,
9/aktualizowanie strony internetowej WORD Suwałki i BIP,
10/niezwłoczne informowanie Dyrektora o zaistniałych czy zauważonych nieprawidłowościach, awariach itp. w systemie informatycznym, szczególnie związanych z przeprowadzanymi egzaminami,
11/inicjowanie usprawnień i składanie racjonalnych wniosków do zatwierdzenia Dyrektorowi w celu usprawnienia działalności Ośrodka,
12/prowadzenie nadzoru nad monitoringiem, systemem nagłaśniającym i audiowizualnym,
13/ wykonywanie zadań Administratora Systemów Informatycznych (ASI),
14/współpraca z Inspektorem ds. Ochrony Danych Osobowych,
15/przestrzeganie dyscypliny pracy, przepisów BHP i ppoż., tajemnicy służbowej oraz dbanie o dobre imię i prestiż Ośrodka,
16/wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
§17
Do zadań głównego specjalisty ds. BRD należy:
1/ prowadzenie spraw związanych z bezpieczeństwem ruchu drogowego,
2/ współpraca z Krajową Radą BRD i Wojewódzką Radą Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego oraz innymi jednostkami w zakresie organizacji szkoleń i kursów,
3/ prowadzenie systemu monitorowania przedsięwzięć prowadzonych dla poprawy BRD,
4/współpraca z nauczycielami prowadzącymi zajęcia wychowania komunikacyjnego,
5/ prowadzenie działań związanych z promocją i wizerunkiem WORD,
6/przygotowanie i nadzór nad realizacją inwestycji związanych
z bezpieczeństwem ruchu drogowego,
7/ współpraca z innymi stanowiskami WORD w celu realizacji podejmowanych zadań.
8/ przestrzeganie dyscypliny pracy, przepisów BHP i ppoż., tajemnicy służbowej oraz dbanie o dobre imię i prestiż Ośrodka,
9/ wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
§18
Graficzną strukturę organizacyjną Ośrodka przedstawia załącznik do niniejszego regulaminu.
§19
Szczegółowe zadania , uprawnienia i odpowiedzialność pracowników określają zakresy czynności i obowiązków dotyczące poszczególnych stanowisk pracy.
Zasady kontroli wewnętrznych.
§20
- Kontrole wewnętrzne zarządza Dyrektor WORD.
- Dyrektor Ośrodka przeprowadza kontrole we wszystkich rodzajach działalności w stosunku do wszystkich pracowników Ośrodka.
- Bieżącą kontrolę w odniesieniu do podległych pracowników przeprowadza się zgodnie z regulaminem kontroli wewnętrznej i regulaminem kontroli zarządczej.
- Kontrola obejmuje sprawdzanie prawidłowości, terminowości załatwiania spraw, badania rzeczywistego stanu rzeczowych i pieniężnych składników majątkowych, a także prawidłowości zabezpieczenia ich przed kradzieżą, uszkodzeniem i innymi szkodami.
- Wyniki kontroli przedkładane są niezwłocznie Dyrektorowi Ośrodka.
Gospodarka Finansowa Ośrodka
§21
Ośrodek prowadzi samodzielną gospodarkę finansową na zasadach określonych w ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym, rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2023 r. w sprawie szczegółowych warunków gospodarki finansowej wojewódzkiego ośrodka ruchu drogowego oraz szczególnych warunków ewidencji przychodów i kosztów związanych
z działalnością ośrodka oraz ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości.
Postanowienia Końcowe
§22
Zmiany w regulaminie wprowadza się w trybie przewidzianym dla nadania niniejszego regulaminu.
Metryka strony